Jak zacząć się odchudzać?

Długie jesienne wieczory i praktycznie całkowity lockdown nie sprzyjają zwiększeniu aktywności ruchowej. Zamknięte siłownie, powoli pojawiające się w sklepach świąteczne słodkości oraz coraz szybciej zapadający zmrok sprzyjają raczej podjadaniu a co za tym idzie - zwiększeniem się wagi. Sama już od jakiegoś czasu planuję pozbyć się kilku kilogramów. Jak jednak się za to zabrać, kiedy jedzonko jest takie pyszne? ;) Oto jest pytanie. Dzisiaj podrzucam Wam kilka rad na temat tego jak zacząć odchudzanie - w niedalekiej przyszłości sama zamierzam ponownie z nich skorzystać. 

 
#1 Odpowiedni plan to podstawa
Osobiście wręcz nienawidzę planować - a trzymanie się założonej wcześniej koncepcji jest dla mnie katorgą. Jeśli jednak chodzi o dietę, stworzenie odpowiednich założeń i ich przestrzeganie jest nieuniknione. Nie potrafię jednak trzymać się tak restrykcyjnych jadłospisów jak 1000 kcal dziennie - swoją dietę planuję więc rozpocząć od prostych punktów takich jak zmniejszenie liczby spożywanych posiłków oraz porcji czy schudnięcie pięciu kilogramów. Metody małych kroczków bywają najlepsze.

#2 Zdrowo ale smacznie
Układając jadłospis, warto wziąć pod uwagę swoje preferencje. Jeżeli znajduje się w nim kasza a Ty na sam jej widok masz mdłości  - nie męcz się i poszukaj alternatyw, wybierając zdrowsze menu spośród składników, które lubisz. Dieta nie ma być w końcu katorgą, a poprawić Twoją sylwetkę i samopoczucie.

#3 Sprawdzone wspomagacze
Jeżeli zależy Ci na odniesieniu szybkich efektów, warto poczytać na temat sprawdzonych wspomagaczy diety. Ciekawy wybór tabletek na odchudzanie znajduje się na stronie http://www.smedyczny.pl na której znajduje się także sporo ciekawych wpisów na temat zdrowia i pokrewnych tematów.

#4 Aktywność ruchowa jest niezbędna
Choć obecnie nie można niestety wybrać się na siłownię - wielu trenerów organizuje ciekawe zajęcia sportowe online. Można także skorzystać z aplikacji na telefon z zestawami ćwiczeń, dobranymi do indywidualnych potrzeb. Póki co dostępną alternatywą jest także rower, czy też bieganie - jeżeli wolisz ruch na świeżym powietrzu. 

#5 Nagrody za małe osiągnięcia
Z doświadczenia wiem, że restrykcyjne diety przynoszą jedynie efekt jojo. Nie można w końcu non stop się głodzić i odmawiać sobie wszystkiego. Moim zdaniem najlepszą metodą na utratę kilku kilogramów jest połączenie ćwiczeń ze zmniejszeniem ilości spożywanego jedzenia. Jeśli zatem uda Ci się schudnąć pierwsze 3 kilogramy - nie odmawiaj sobie małej przyjemności. Kostka czekolady, czy proteinowy batonik to nie zbrodnia. ;)

Jakie są Wasze ulubione wskazówki, jeśli chodzi o przejście na dietę?
xoxo

You May Also Like

4 comments

  1. Ja się tak nabiegam za kotami, że kilogramy same spadają :D

    OdpowiedzUsuń
  2. Na szczęście nie muszę jeszcze sie odchudzac.

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie zawsze decyzja była spontaniczna. Budziłam się myślałam - to dziś!!
    Ruch (ćwiczenia w domu, rower, bieganie), deficyt kaloryczny żadna konkretna dieta - jem wszystko byle się zmieścić w deficycie (nooo czasem mnie poniesie) ale mam -15kg na wadze :D

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie opinie, wiadomości oraz czas poświęcony na czytanie mojej strony- tworzę ją dla Was! :-)