Google Ads Adwords - co to jest?

by - 13:58:00

W obecnych, mocno skomputeryzowanych czasach, przeprowadzenie kampanii reklamowej bez użycia Internetu jest niemalże niemożliwe. Ba, może i nie tyle co niemożliwe - ale zdecydowanie mniej skuteczne. Działania crossowe, polegające na równoczesnym reklamowaniu swojej działalności w sieci, ale i w formie reklam w gazetach czy na billboardach oraz poczcie pantoflowej zdecydowanie przynoszą najwięcej korzyści. Aby rozpocząć skuteczną reklamę i nie działać w ciemno, najlepiej zaprzyjaźnić się z pomocnymi narzędziami, przynoszącymi większą rozpoznawalność naszej działalności w sieci. Jednym z nich jest Google Ads (wcześniej nazywany Google Adwords). Co ciekawe, ów system działa w modelu licytacyjnym - tak więc to Ty, jako reklamodawca decydujesz ile chcesz przeznaczyć na kampanię swojej marki. Co to Google Ads Adwords i jak z niego korzystać?


Google Ads Adwords jest systemem reklamowym znanej na całym świecie marki Google. Łączy on wyszukiwarkę Google z siecią wszystkich witryn stowarzyszonych - blogi, fora, portal WP czy Onet, ale i Pocztę WP, Gmail i serwis Youtube. Rodzaje reklam w Google Ads są bardzo zróżnicowane, zaś stawki za nie determinowane są przede wszystkim przez konkurencję. Niemniej - o swoim budżecie przeznaczonym na kampanię decydujesz sam.

Za co musisz zapłacić, korzystając z Ads Adwords? Zależy to przede wszystkim od modelu reklamowego, na jaki się zdecydujesz. W podstawowym rodzaju reklam, opłatę uiścić musisz jedynie za kliknięcie przekierowujące do Twojej witryny. Możesz zarówno ustawić stawkę za tysiąc wyświetleń, jak i maksymalny koszt, jaki jesteś gotowy ponieść za jeden klik. Reklamy zaczną pokazywać się użytkownikom zaraz po rozpoczęciu przez Ciebie kampanii. Co najważniejsze - reklamy wyświetlają się w odpowiedzi na konkretne zapytania internautów, zbieżnymi z określonymi przez Ciebie frazami i słowami kluczowymi. 

Do wyboru jest wiele opcji reklam - teksty w wyszukiwarce nad wynikami wyszukiwania, dynamiczne (wyskakujące) reklamy na stronach internetowych, reklamy produktowe przy wynikach wyszukiwania, klasyczne banery, reklamy na Youtube czy też pojawiające się w poczcie użytkowników. 

Korzystanie z Google Ads Adwords nie należy do najtrudniejszych i jest bez wątpienia najbardziej skuteczną opcją reklamowania własnej działalności w sieci. Jest także w pełni uzależnione od Twojego budżetu - tak więc, ustawiając reklamy odpowiednio, nie musisz się obawiać, że zostanie on przekroczony. Bez wątpienia to inwestycja, która przyniesie Twojej firmie wielu nowych klientów. Gotowy, aby spróbować? ;) 

Korzystaliście kiedyś z Google Ads Adwords? Jakie reklamy najbardziej lubicie oglądać w Internecie?
xoxo

You May Also Like

15 comments

  1. Nie lubię reklam na blogu. Tworzą bałagan, sama z tego zrezygnowałam. Nie odczuwałam korzyści.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jeszcze nie korzystałam, ale byłam kiedyś na kursie i pozytywnie wspominam tę naukę. Chętnie nauczyłabym się więcej na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  3. Słyszałam o tej opcji reklamy, ale nigdy bliżej się nią nie interesowałam. Dobrze, że opisałaś wszystko dokładnie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie korzystałam, bo też nie mam takiej potrzeby, ale firmy czy organizacja z pewnością powinny zainteresować się taką możliwością reklamy, uwzględnić w planach promocyjnych. :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Dobrze opisany temat, w dzisiejszych czasach bez Google Ads ani rusz! Wszystkie szanujące się firmy i sklepy internetowe powinny przemyśleć porządną promocję w internecie. Najlepiej z pomocą dobrej agencji SEM.

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie korzystałam z tej opcji, i przyznam, że nie zagłębiałam się w jej działanie. Może kiedyś skorzystam.

    OdpowiedzUsuń
  7. Taki rodzaj reklamy jest mi zupełnie obcy. Fajnie poszerzyć swoją wiedzę i poczytać na ten temat.

    OdpowiedzUsuń
  8. Akurat moim zdaniem takie reklamy mają swoje wady jak i zalety.
    Nie do konca kazdy czytelnik oraz odwiedzający naszego bloga lubi byc zasypywany reklamami, dlatego wazny jest umiar ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Kiedyś na początku mojej sieciowej działalności nawet coś kombinowałam z Google Ads Words, ale ostatecznie chyba stanęło na niczym. Potem temat został zapomniany

    OdpowiedzUsuń
  10. Nie korzystam obecnie z tej opcji. Choć przyznam szczerze ze od dłuższego czasu mnie to kusi :-) być może zdecyduje się nie nawet założyć tam konto

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie korzystam obecnie z tej opcji. Choć przyznam szczerze ze od dłuższego czasu mnie to kusi :-) być może zdecyduje się nie nawet założyć tam konto

    OdpowiedzUsuń
  12. Ja reklam na blogu nie mam. Dla mnie to czarna magia, ale wpis wydaje się być bardzo przydatny. Na pewno do niego wrócę, gdy będę chciała takie reklamy włączyć.

    OdpowiedzUsuń
  13. Słyszałam o tym zagadnieniu, ale sama nigdy zarówno z tego, jak i z czegoś podobnego nie korzystałam, choć przyznam, że taka opcja mnie ciekawi. :)

    OdpowiedzUsuń
  14. nie korzystałam jeszcze z tej opcji, ale jeśli mój blog będzie dalej się tak rozwijał to będę musiała o tym pomyśleć, na razie skupiam się na detalach i myślę, że coraz lepiej mi idzie ;-)

    OdpowiedzUsuń

Serdecznie dziękuję za wszystkie opinie, wiadomości oraz czas poświęcony na czytanie mojej strony- tworzę ją dla Was! :-)